671932.jpg
4pv :)

Kun on vain yksi pentu, siitä on niin huolissaan ettei tahdo muusta elämästä tulla mitään. Tuskin muistan syödä... Lettukin kävi levottomaksi eilen, ja se sitten hermostutti minua entisestään ja koirahan peilaa minun mielentilojani, joten oravanpyörä on valmis.

Kun Lettu hermoilee, se alkaa vinkua tai jopa haukkua ja tulee pentulaatikosta pois. Kun pentu alkaa vinkua Lettu menee takaisin ja nuolaisee sitä muutaman kerran, sitten tulee taas pois. Jos käsken sen pesään (menee kyllä kiltisti) se alka petaamaan voimakkaasti. Siinä sitten katson kauhuissani jääkö pentu jalkoihin vai hautautuuko alustan poimuihin.

Näitä tilanteita tuli eilen muutamiakin, mutta silti uskaltauduin itseni pakottamaan ulos ja lenkille. Pihalla kuuntelin korvat hörössä haukkuuko Lettu perääni. Ei haukkunut, ja takaisin tullessani kaikki oli ihan hyvin :)

Koska tuo petaaminen huolestutti minua kovasti, ompelin "pussilakanan" joka taatusti pysyy aluspatjan päällä. Siinä on pintamateriaalina froteeta ja sen alla tikkikangas. Vaikka ompeleminen ei ole vahvimpia avujani (n. 5 kertaa katkesi lanka ja kerran neula) olin aika tyytyväinen lopputulokseen.

Kaikenkaikkiaan taidan huolehtia turhaan. Eilen nimittäin pentu nukkui ihan rauhassa tosi paljon, jopa niin että Lettu tuli makaamaan pentulaatikon viereen ja molemmat olivat ihan rentoina. Pennun paino myös kasvaa selvästi ja liikkeellelähtiessään se ryömii sellaista vauhtia että ei meinaa kuvaa ehtiä ottaa!

Letulle olen nyt antanut saman verran ruokaa kuin lopputiineysaikana, mutta se ei ole ihan kaikkea syönyt. Tuohan on tietysti siinä mielessä hyvä että minun ei tarvitse säädellä sen syömisiä, luulisin että se kuitenkin tarpeekseen syö. Leikkaushaava näyttää terveeltä ja lämmöt on 38,2 ja 38,5 välillä - ihan ok siis.